Skoda Citigo

In de App staan jouw reserveringen Je kunt een kwartier voor aanvang van jouw starttijd al de reservering starten. Dat kan alleen op een plek waar je GSM /WiFi verbinding hebt. Klik hiervoor op de button “Actieve reservering”. Je ziet de button “Open auto”. (dit werkt alleen als je Bluetooth aan hebt en binnen 5 meter van de auto staat). De App vraagt of er (nieuwe) schade is aan de auto, zoals deuken en krassen. Is dit niet het geval druk dan op de button “JA”. Is er wel schade dan moet je dit in de App melden. In de App kun je zien welke schades al eerder gemeld zijn. We tonen deze schades in de App totdat ze hersteld zijn. Kom je er niet uit, bel dan met de helpdesk . 030 2271540.

Heb je de auto geopend Trek nu eerst de stekker uit de auto (lukt dit niet, druk dan nog een keer op openslotje in de App). Druk de beschermkap over het laadcontact en sluit het klepje. Wacht tot de V op de laadpaal groen oplicht. Trek nu de stekker uit de laadpaal en berg de kabel op in de kofferbak. Bij problemen, neem contact op met de helpdesk. Haal nu de contactsleutel uit het dashboardkastje.

Dan gaan we rijden De versnellingspook moet in de P stand staan. Zet je rechtervoet op het rempedaal . Steek nu de sleutel in het contact rechts in de stuurkolom. Draai deze dan volledig rechtsom naar de startstand en laat hem weer terugveren naar de rijstand.

Kies met de versnellingspook voor D = vooruit, R = achteruit en los de parkeerrem. Als je nu de voet van de rempedaal haalt, dan zal de auto langzaam in de gekozen richting gaan rijden. Door het rechterpedaal te bedienen is de snelheid te verhogen.

Auto voor een tussenstop of bij de laadpaal parkeren. Met de voet op de rempedaal en de versnellingspook in de P stand zetten. Trek de handrem aan. Stap uit en sluit alle deuren en de kofferbak. Is het een tussen stop, vergeet dan niet de auto met het gesloten slotje op de App af te sluiten. Dus niet met de sleutel, deze moet altijd in de auto blijven.

Auto weer aan de laadpaal zetten Neem het laadpasje mee en neem de laadkabel uit de kofferbak en steek de grootste stekker in het laadcontact achter het klepje rechtsachter op de auto (verwijder eerst de beschermkap, lukt dit niet, druk dan nog een keer op slotje open van de App). Houd het laadpasje tegen de laadpaal totdat de groene V oplicht. Sluit de kabel aan. Je ziet nu het groen naar de blauwe verspringen, dat betekent dat de auto wordt geladen. Sluit de deuren en kofferbak en check nogmaals of je alles bij je hebt. Vergrendel nu de auto door op het gesloten slotje te drukken in de App. Dus niet met de sleutel, deze moet altijd in de auto blijven. Stel vast of de auto echt op slot is. Neem bij problemen contact op met de helpdesk. Laat de auto nooit geopend achter.

 Je moet nu nog de reservering beëindigen. Dit kan alleen als je Internet bereik hebt. Na het succesvol beëindigen verdwijnt de reservering uit je scherm. Gebeurt dit niet, neem dan contact op met de helpdesk.

Een initiatief van

Dorpsbelangen Eenum | Dorpsbelangen Garrelsweer | Dorpsbelangen Garsthuizen/Startenhuizen | Dorpsbelangen Huizinge | Energiecoöperatie LOPEC | Zorgcoöperatie Loppersum | Dorpsbelangen Loppersum | Gemeente Eemsdelta | Dorpsbelangen Middelstum | Energiecoöperatie Middelstroom | Dorpscoöperatie Middelsoam | Dorpsbelangen Oosterwijtwerd | Dorpsbelangen Stedum | Energiecoöperatie StEC | Dorpsbelangen `t Zandt | Dorpsbelangen Toornwerd | Dorpsbelangen Westerwijtwerd | Dorpsbelangen Westeremden | Dorpsbelangen Wirdum | Dorpsbelangen Zeerijp | Energiecoöperatie Zonnedorpen

logo Nationaal Programma Groningen
logo Eemsdelta